A szaunázás 3 legnagyobb előnye, amit csak kevesen ismernek

Főoldal > A szaunázás 3 legnagyobb előnye, amit csak kevesen ismernek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A szaunázás 3 legnagyobb előnye, amit csak kevesen ismernek


2021/11/23
VN

Sokat foglalkoztak a szaunázás egészségügyi előnyeivel. Jó okkal. Fizikailag semmi sem frissít jobban, mint egy mély, egészséges izzadás minden nap. A feszültség elmúlik. Az izmok ellazulnak. Mentálisan kipihenten, újjáéledve és készen állunk arra, hogy bármit hozzon a nap. Több orvos is ajánlja a rendszeres szauna használatot, lássuk miért, azaz mik a szaunázás legnagyobb előnyei! Ha szeretnéd te is kiélvezni ezeket a csodás hatásokat kattints ide: finn szauna építés.  

A szaunázás előnyei

Általánosan jók az egészségre a szaunák

Nem meglepő, hogy a szaunában fürdőzők leggyakrabban a „stressz csökkentését” említik a szaunahasználat első számú előnyeként. A tanulmányok azt mutatják, hogy a legtöbb betegség (például szívbetegség) legalább részben a stresszhez kapcsolódik. Évtizedekig tartó, jól végzett, szakértők által lefolytatott szauna orvosi kutatások kimutatták, hogy a szaunák jelentős egészségügyi előnyökkel járnak. Dr. Jari Laukkanen és munkatársai a Kelet-Finnországi Egyetemen több mint 2300 résztvevővel végzett 25 éves tanulmányból kiderült, hogy a rendszeres szaunahasználat számos egyéb egészségügyi előny mellett javítja a szív- és érrendszeri egészséget. Röviden: a rendszeres szaunázás csodálatos és jót tesz az egészségnek.

 



A szaunázás jót tesz a szívnek 

A hagyományos vagy infraszauna magas hőmérsékletén a bőr felmelegszik, és a test maghőmérséklete megemelkedik. A megnövekedett hőszintre válaszul a bőr közelében lévő erek kitágulnak, és megnő a „szívteljesítmény/keringés”. Orvosi kutatások kimutatták, hogy a pulzusszám a szaunában 60-70 ütés/percről 110-120 ütés/percre emelkedhet (intenzívebb fürdőzés esetén 140-150 ütés/perc), és a lehűlés után gyakran a normál érték alá süllyedhet. színpadon kívül. Kimutatták, hogy a rendszeres szaunahasználat csökkenti a minden okból kifolyólag bekövetkező halálozás és a halálos szívincidensek kockázatát, valamint csökkenti a stroke és a magas vérnyomás kockázatát.

 

A szauna segíti a rehabilitációt

A szaunák ellazítják az izmokat és csillapítják az izom- és ízületi fájdalmakat. A szauna által biztosított magas hő hatására a szervezet endorfinokat szabadít fel, amelyek minimálisra csökkenthetik a fájdalmat. Ahogy a testhőmérséklet emelkedik a szauna melegében, az erek kitágulnak, ami lehetővé teszi a fokozott vérkeringést, ami viszont felgyorsítja a szervezet természetes gyógyulási folyamatát. Fizikai aktivitás után használja a szauna melegét és gőzét az izomlazítás elősegítésére azáltal, hogy csökkenti az izomfeszültséget, és eltávolítja a tejsavat és egyéb méreganyagokat, amelyek jelen lehetnek.
 
 







Legfrissebb cikkek


Biztos, hogy csak tavaszi fáradtság?
Te is indokolatlanul rosszul érzed magad néha, de próbálod ráfogni, hogy biztosan csak a front, vagy a tavaszi fáradtság? Mutatjuk, mik azok a rosszullétek, amik bár semmiségnek tűnnek, mégis érdemes velük szakemberhez fordulni!