A szaunázás 3 legnagyobb előnye, amit csak kevesen ismernek

Főoldal > A szaunázás 3 legnagyobb előnye, amit csak kevesen ismernek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A szaunázás 3 legnagyobb előnye, amit csak kevesen ismernek


2021/11/23
VN

Sokat foglalkoztak a szaunázás egészségügyi előnyeivel. Jó okkal. Fizikailag semmi sem frissít jobban, mint egy mély, egészséges izzadás minden nap. A feszültség elmúlik. Az izmok ellazulnak. Mentálisan kipihenten, újjáéledve és készen állunk arra, hogy bármit hozzon a nap. Több orvos is ajánlja a rendszeres szauna használatot, lássuk miért, azaz mik a szaunázás legnagyobb előnyei! Ha szeretnéd te is kiélvezni ezeket a csodás hatásokat kattints ide: finn szauna építés.  

A szaunázás előnyei

Általánosan jók az egészségre a szaunák

Nem meglepő, hogy a szaunában fürdőzők leggyakrabban a „stressz csökkentését” említik a szaunahasználat első számú előnyeként. A tanulmányok azt mutatják, hogy a legtöbb betegség (például szívbetegség) legalább részben a stresszhez kapcsolódik. Évtizedekig tartó, jól végzett, szakértők által lefolytatott szauna orvosi kutatások kimutatták, hogy a szaunák jelentős egészségügyi előnyökkel járnak. Dr. Jari Laukkanen és munkatársai a Kelet-Finnországi Egyetemen több mint 2300 résztvevővel végzett 25 éves tanulmányból kiderült, hogy a rendszeres szaunahasználat számos egyéb egészségügyi előny mellett javítja a szív- és érrendszeri egészséget. Röviden: a rendszeres szaunázás csodálatos és jót tesz az egészségnek.

 



A szaunázás jót tesz a szívnek 

A hagyományos vagy infraszauna magas hőmérsékletén a bőr felmelegszik, és a test maghőmérséklete megemelkedik. A megnövekedett hőszintre válaszul a bőr közelében lévő erek kitágulnak, és megnő a „szívteljesítmény/keringés”. Orvosi kutatások kimutatták, hogy a pulzusszám a szaunában 60-70 ütés/percről 110-120 ütés/percre emelkedhet (intenzívebb fürdőzés esetén 140-150 ütés/perc), és a lehűlés után gyakran a normál érték alá süllyedhet. színpadon kívül. Kimutatták, hogy a rendszeres szaunahasználat csökkenti a minden okból kifolyólag bekövetkező halálozás és a halálos szívincidensek kockázatát, valamint csökkenti a stroke és a magas vérnyomás kockázatát.

 

A szauna segíti a rehabilitációt

A szaunák ellazítják az izmokat és csillapítják az izom- és ízületi fájdalmakat. A szauna által biztosított magas hő hatására a szervezet endorfinokat szabadít fel, amelyek minimálisra csökkenthetik a fájdalmat. Ahogy a testhőmérséklet emelkedik a szauna melegében, az erek kitágulnak, ami lehetővé teszi a fokozott vérkeringést, ami viszont felgyorsítja a szervezet természetes gyógyulási folyamatát. Fizikai aktivitás után használja a szauna melegét és gőzét az izomlazítás elősegítésére azáltal, hogy csökkenti az izomfeszültséget, és eltávolítja a tejsavat és egyéb méreganyagokat, amelyek jelen lehetnek.
 
 







Legfrissebb cikkek


Mit tesz a dohányzás a fogakkal?
Arról, hogy a dohányzás milyen hatással van a tüdőre, valószínűleg már többet hallottunk, na de mi van a fogakkal? Mert bizony a fogakra is ugyanúgy negatív hatással van a dohányzás. Most kiderül, hogy mit tesz a dohányzás a fogaival! A dohányzás ugyanúgy hatással van fogak egészségére és a megjelenésére is.
Gyakori fogászati mítosz és tévhitek
A megfelelő szájápolásra vonatkozó tippekkel kapcsolatban rengeteg tanács áll rendelkezésre az interneten. Sajnos, ezek nagy része hamis vagy félrevezető. Az egészségügyben naponta történnek új fejlemények, és néha az üzenetek összekeverednek. Más fogászati mítoszok már évek óta léteznek, generációkon át öröklődve. Tegye helyre a dolgokat a tényekkel. Íme a legfontosabb fogászati mítoszok és tévhitek.