4 tipp a szauna csodálatos előnyeinek maximalizálásához

Főoldal > 4 tipp a szauna csodálatos előnyeinek maximalizálásához

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

4 tipp a szauna csodálatos előnyeinek maximalizálásához


2022/02/11
VN

Már az őszi finnek is tudták: a szaunázásnak rendkívül sok jótékony hatása van nemcsak a lélekre, hanem a testre is, hiszen a forró levegő beindítja az anyagcsere, az erek működését is, aminek olyan jó hatásokat lehet köszönni, mint az immunrendszer megerősödése, fogyás beindulása, és még sokáig sorolhatnánk a jobbnál jobb dolgokat. Mutatjuk hogyan lehet ezt maximalizálni!

4 praktika a szauna csodálatos előnyeinek maximalizálásához

Hidratálj!

Igyál legalább 1-1,5 liter vizet a hagyományos vagy infraszaunázás előtt. Izzadás közben ugyanis elveszítjük ezt a vizet. Lehetőleg kerüld a cukros italokat, üdítőket és kávét. Ehelyett próbálj ki egy egészségesebb lehetőséget, például a kókuszvizet, amely tele van elektrolitokkal. 

 



Dörzsölés!

A szaunák rendkívül előnyösek, mivel segítenek megszabadulni a szervezetben lévő méreganyagoktól az izzadtsággal. De, amikor szaunában ülsz, enyhén mosd meg magát, különösen a hasad, a lábad, a hátad valamint a karodat, ezzel stimulálod a pórusaidat, így több pórus nyílik meg, miközben fokozod a vérkeringést a testedben. Remekül működik a fürdőkefe, vagy akár a szaunahabverő.

 

Fáradtságig!

Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a fáradtságig tartó szaunázás akár háromszorosára növeli a fókusz és a figyelem szempontjából kritikus noradrenalin szintet, ugyanakkor megemeli a mielinizációs folyamatban részt vevő prolaktinszintet is. Ennek köszönhetően az idegrendszer megfelelő működését, akár 10-szeresére. Ezenkívül a hipertermikus kondicionálás, ami azt jelenti, hogy szaunahasználaton keresztül az aerob fizikai aktivitástól függetlenül hozzá kell szoktatni a hőséghez, javítja az állóképességet, mivel alkalmazkodást vált ki a szervezetben a megnövekedett hőmérséklethez.

 

Hideg fürdő!

Miután elhagytad a szaunát, zuhanyozz le hideg vízben, hogy lemosd a bőr felszínén lévő szennyeződéseket és méreganyagokat. A hideg víz visszazárja a pórusokat, amelyek a szaunázás során nyíltak meg. Továbbá a hidegzuhany elősegíti a vér visszajutását a központi szervekbe, amelyek működésükhöz szükségesek. A szaunázás előnyeinek növelése érdekében szintén erősen ajánlott a zuhanyozások számának növelése, felváltva a szaunától a zuhanyozásig. Ez kiválóan alkalmas az immunrendszer felépítésére.

Most már mindent tudsz ahhoz, hogy egy wellness hétvége hotelben ne csak lelkileg, hanem testileg is maximálisan feltöltő legyen!
 







Legfrissebb cikkek


Mit tesz a dohányzás a fogakkal?
Arról, hogy a dohányzás milyen hatással van a tüdőre, valószínűleg már többet hallottunk, na de mi van a fogakkal? Mert bizony a fogakra is ugyanúgy negatív hatással van a dohányzás. Most kiderül, hogy mit tesz a dohányzás a fogaival! A dohányzás ugyanúgy hatással van fogak egészségére és a megjelenésére is.
Gyakori fogászati mítosz és tévhitek
A megfelelő szájápolásra vonatkozó tippekkel kapcsolatban rengeteg tanács áll rendelkezésre az interneten. Sajnos, ezek nagy része hamis vagy félrevezető. Az egészségügyben naponta történnek új fejlemények, és néha az üzenetek összekeverednek. Más fogászati mítoszok már évek óta léteznek, generációkon át öröklődve. Tegye helyre a dolgokat a tényekkel. Íme a legfontosabb fogászati mítoszok és tévhitek.