Magas fehérje: A fehérje fogyasztás kifejezetten fontos, ezért érdemes megfelelő mennyiségben bevinni a szervezetedbe rendszeresen, hogy az erős, elégedett és egészséges legyen.

Főoldal > Ez a 7 legjobb magas fehérjetartalmú étel egy dietetikus szerint

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ez a 7 legjobb magas fehérjetartalmú étel egy dietetikus szerint


2023/05/15
NA

Ha arra koncentrálsz, hogy étkezés után elégedett legyél, támogasd az izomnövekedést, segítsd a csontozatodat és erősítsd immunrendszeredet, akkor a fehérjének ott kell lennie a tányérodon. Természetesen a szénhidrátok és az egészséges zsírok fontos szerepet játszanak általános egészségünk és jólétünk támogatásában is, de a fehérje olyan sok kulcsfontosságú szerepet játszik az emberi szervezetben, hogy a kellő fogyasztás elsőbbséget élvez. Megmutatjuk nektek a 7 legmagasabb fehérjetartalmú ételt, amit ajánlott fogyasztani.

Magas fehérjetartalmú ételek

Miért jó a fehérje a szervezetnek?

Amikor az emberek a fehérjére gondolnak, a testépítők juthatnak eszükbe, akik a tökéletes izmokat próbálják megformálni. A fehérje azonban sokkal több ennél. A fehérje, vagy inkább a fehérjét alkotó aminosavak számos alapvető szerepet töltenek be a szervezetben, többek között:

•    Elősegíti a jóllakottság érzését, ezért támogathatja a testsúlykezelési célokat
•    Csökkentheti a magas vérnyomás kialakulásának kockázatát
•    Támogatja a sérülések felépülését
•    Csökkenti a szarkopénia (életkorral összefüggő vázizom-vesztés) kialakulásának kockázatát
•    Segíti az immunrendszer működését



 

7 legjobb magas fehérjetartalmú étel

A fehérje sok olyan ételben található, amelyet valószínűleg szoktál fogyasztani. Míg ez a makrotápanyag kisebb mennyiségben megtalálható olyan élelmiszerekben, mint a zöldségek és a rizs, vannak más élelmiszerek is, amelyek komoly fehérjeszolgáltatók, és táplálhatják a szervezetet, ha beépítik az egészséges étrendbe. A dolgok szűkítése érdekében itt van a hét legjobb fehérjetartalmú étel, amelyet élvezhet.

 

1. Sovány marhahús

•    21 g fehérje 100 grammban

A marhahús étrendedben való szerepeltetése nemcsak kiváló minőségű fehérjével látja el a szervezetedet, hanem olyan kulcsfontosságú tápanyagokkal is, mint a cink (amely szerepet játszik az immunitásban) és a vas (amely oxigént szállít a szervezeten keresztül). Ha marhahúst tartalmazó ételt szeretnél, próbálj ki egy serpenyőben készült steaket gombamártással vagy egy kellemes, lassú főzésű marhapörköltet.

 

2. Csirkemell

•    22.5 g fehérje 100 grammban

A csirkemellet sokoldalúan fel lehet használni, a fehérjefogyasztásban nagy szerepet játszik. Egy egyszerű sült citromos  csirke vagy krémes parmezános, fokhagymás gombás csirke recept egy könnyű hétvégi vacsora lehet, amely finoman tartalmazza ezt a fontos tápanyagot.

 

3. Lazac

•    22.3 g fehérje 100 grammban

A lazac ismert az egészséges zsírjairól, amelyek támogatják a szív egészségét, de ez az étel jelentős mennyiségű fehérjét is tartalmaz. Ha hetente legalább kétszer eszel halat, azzal is változatossá teszed a heti fehérjefogyasztást. Egyél például a mézes-fokhagymás lazacot vagy a diós-rozmaringos lazacot kötelező kipróbálnod!

 

4. Tojás

•    6 g fehérje 1 nagy tojásban

A tojásevés kényelmes módja annak, hogy becsempésszünk egy kis jó minőségű fehérjét. Fogyaszthatod rántva vagy keményre főzve, vagy olyan receptekbe is beillesztheted, mint a spenótos omlett és a tojássaláta.

 

5. Mogyoróvaj

•    7 g fehérje 2 evőkanálban

A sokak által kedvelt növényi alapú fehérjeforrás esetében a természetes mogyoróvaj a megfelelő út. Élvezheted az amerikaiak kedvencében a mogyoróvajas és lekváros szendvicsben, használhatod mogyorós öntet összetevőjeként vagy készíts néhány mogyoróvajas energiagolyót egészséges nasi gyanánt. 

 

6. Túró

•    12 g fehérje (1/2 csésze adag)

A túró természetes fehérjeforrás, amelyet könnyű beépíteni a kiegyensúlyozott étrendbe. Használatod olyan receptekben, mint a krémes spenótos mártogatós és a firenzei lasagna roll-up: segít megőrizni a fehérjetartalmat magasan anélkül, hogy húst kellene hozzáadni.

 

7. Lencse

•    18 g fehérje (1 csésze főzve)

A tökéletes növényi alapú fehérjékért válassz kiadós lencsét. Nemcsak tele vannak ezzel a kulcsfontosságú makróval, de tele vannak antioxidánsokkal, rostokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. A hangulatos vegán lencselevestől a lencsetálig tükörtojással és zöldekkel – a lencse élvezete finom módja annak, hogy fehérjét vigyél be.




Diétás receptek Egészségmegőrzés



Legfrissebb cikkek


Így kezelhető a cukorbetegség természetesen, gyógyszerek nélkül
Sokan keresik az alternatív megoldásokat a cukorbetegség kezelésére, és szeretnék kiegészíteni a hagyományos terápiát természetes módszerekkel. Mutatjuk mi kell ehhez!
Kicsi, fekete foltokat, pöttyöket látsz? Ilyen összefüggésben van a cukorbetegséggel!
Az apró, fekete foltok vagy pöttyök megjelenése a bőrön azonban fontos figyelmeztető jel lehet, amelyre érdemes odafigyelni a betegség korai felismerése és kezelése érdekében.
Magas a koleszterinszinted? Akkor ezeket az ételeket kerülnöd kell!
Magas koleszterinszint jelentős egészségügyi kockázatokat hordoz magában, de szerencsére sokat tehetünk annak csökkentése érdekében azáltal, hogy odafigyelünk az étrendünkre és kerüljük azokat az ételeket, amelyek emelhetik a koleszterinszintet.
A cukorbetegség kezelése

A cukorbetegség egyre több ember mindennapját megkeseríti, azonban ha nem kezeljük más betegségek forrása is lehet. Tudj meg többet a cukorbetegségről cukorbetegeknek szóló oldalunkon, böngéssz cukormentes és egészséges receptjeink között, és informálódj a dietetikai kisokosból a Diabetesnet.hu oldalán! Segítünk kezelni a cukorbetegséggel járó tüneteket!

Tévhitek és igazságok a cukorbetegségről

A cukorbetegség a modernkor egyik legelterjedtebb egészségügyi problémája, és sokan még csak nem is tudják, hogy cukorbetegek. A Diabetes.hu oldalon lerántjuk a leplet a cukorbetegséggel szembeni tévhitekről és számtalan olyan tippet olvashatsz nálunk, amelyek valóban segítenek a cukorbetegséged kezelésében! Dietetikai tanácsok a cukorbetegség leküzdéséhez.

Dietetikai kisokos és egészséges receptek tárháza

Egészségmegőrzésünk és betegségeink kezelésének velejárója a megfelelő és célszerű táplálkozás. A Diabetesnet.hu oldalon rengeteg egészséges és cukormentes receptet olvashatsz, amiket könnyedén beilleszthetsz a diétádba. A dietetika a táplálkozástudománnyal foglalkozó tudományág, így az oldalon is szakértői és orvosok által alátámasztott tanácsokkal segítjük az egészséges táplálkozásod kialakítását cukorbetegként!

Minden, ami a cukorbetegséggel kapcsolatos!

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét tanácsok a cukorbetegség és az inzulinrezisztencia kezeléséhez. Tudj meg többet az inzulinról, a cukorbetegség megelőzéséről és kezeléséről, a cukorbetegség szintjeiről, a terhességi cukorbetegségről és mindent, ami csak egy cukorbeteget érdekelhet. A szakértői és orvosi tanácsok mellett rengeteg egészséges és cukormentes receptet találhatsz, ráadásul a diétád sikerességét is támogatjuk hasznos információkkal! Diabetesnet.hu a cukorbetegség, inzulinrezisztencia és inzulinérzékenység weboldala!