Fogyaszd ezeket az ételeket másnaposság ellen: ezek az ételek feltöltik a gyomrodat és sokat segítenek abban, hogy másnap ne ébredj fel lüktető fejjel!

Főoldal > Ezt a 4 ételt érdemes megenned alkoholfogyasztás előtt, hogy elkerüld a másnaposságot

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezt a 4 ételt érdemes megenned alkoholfogyasztás előtt, hogy elkerüld a másnaposságot


2023/04/17
NA

Ha az alkoholos italokat vízzel együtt fogyasztod, akkor minimálisra csökkentheted annak valószínűségét, hogy ivás után fájdalmas világban ébredj fel. Mielőtt azonban a bárhoz érnél, felkészülhetsz úgy az éjszakai italozásra, ha fehérjében, káliumban és egészséges zsírokban gazdag ételt fogyasztasz előtte. Az étel segít ütemezni az ivást, és biztosítja, hogy az alkohol ne szálljon egyenesen a fejedbe.

Másnaposság ellen étel

A banán gyorsan és könnyen hidratál

Ha egy gyors harapnivalót keresel, amelyet felkapsz az ajtóban mielőtt elmennél egy italra, a banán tápláló választás lehet.
A banán gazdag káliumban, és közel 75%-ka vízből áll. Az alkoholfogyasztás sok vizeletet, kiszáradást és elektrolitveszteséget okoz. A hidratálás és a kálium idő előtti feltöltése segíthet megelőzni az elektrolit egyensúlyhiányt. A banán némi rostot is tartalmaz, ami lassítja az alkohol felszívódását, így nem tudsz túl gyorsan részeg lenni. Az érzékeny gyomrú ivók számára pedig a banán természetes savlekötő hatású, így elkerülhető a reflux és egyéb gyomor-bélrendszeri kellemetlenségek.

 

A fehérjében gazdag görög joghurttól jóllakott leszel, és feltölti a gyomrodat

A joghurt egy másik népszerű étel az emésztés elősegítésére, ezért alkalmas arra, hogy ivás előtt rendezze a gyomrot.
Sok joghurt tartalmaz probiotikumoknak nevezett barátságos baktériumokat, amelyek segíthetnek megelőzni a hasmenést és az irritábilis bél szindrómával kapcsolatos egyéb problémákat. A görög joghurtban magas a fehérje, valamint a zsírok és szénhidrátok is. Hosszú ideig jóllakott leszel, mert a fehérje lassan emésztődik, ami szintén lassítja az alkohol felszívódását a szervezetben.



 

A lazac segíthet a kulcsfontosságú tápanyagok pótlásában és a gyulladás ellen

A lazac rengeteg B12-vitamint tartalmaz, egy olyan fontos tápanyagot, amely köztudottan mérsékelt vagy magas alkoholfogyasztás esetén csökken. A vitamin nélkülözhetetlen a vörösvértestek termeléséhez és az idegrendszer működéséhez.
A szuperétel magas fehérjében és egészséges zsírokban is gazdag, mindkettő lassíthatja az alkohol felszívódását. Ezenkívül az omega-3 zsírsavak ellensúlyozhatják az agyban és a testben fellépő gyulladások egy részét, amelyek a bőséges ivás miatt lépnek fel. Egy jól kidolgozott, ivás előtti étkezéshez próbálj meg lazacot főzni spárgával. A zöldség ásványi anyagokat és aminosavakat tartalmaz, amelyek jótékony hatással vannak a máj egészségére, és segíthetnek megelőzni a másnaposságot.

 

Próbáld ki az avokádós pirítóst tojással kiegyensúlyozott reggeliként

Annak ellenére, hogy az a mítosz , hogy a szénhidrátbevitel felszívja a felesleges alkoholt, nem valószínű, hogy ha sima pirítóst eszel ivás előtt.
A fehérjék és az egészséges zsírok sokkal jobban késleltetik az alkohol felszívódását, mert lassabban emésztődnek fel, mint a szénhidrátok. A tojás gazdag fehérjében, míg az avokádó magas a szív számára egészséges zsírokban. Az avokádó némi káliumot is tartalmaz, hogy segítsen kiegyensúlyozni az elektrolitokat. Ha van időd elkészíteni egy tojást és egy kis avokádót az ivás előtt pirítóssal, lehet, hogy jót teszel vele jövőbeli önmagadnak.




Egészségmegőrzés



Legfrissebb cikkek


Cukorbetegség is okozhatja a talpon lévő tyúkszemet
A cukorbetegség számos lábproblémát okozhat, beleértve a talpi tyúkszemeket is. Ismerd meg, hogyan előzheted meg és kezelheted ezeket a kellemetlenségeket.
Tudta, hogy a diabétesz a látását is tönkre teheti?
A diabétesz nem csupán a vércukorszintet befolyásolja, hanem komoly szövődményekkel járhat a szem egészségére nézve is. A látásromlás és a vakság a diabétesz egyik legkomolyabb következménye.
5+1 dolog, amit egy dietetikusnak meg kell követelnie a páciensektől
Az egészséges életmód és a helyes táplálkozási szokások kialakítása érdekében elengedhetetlen a dietetikus és a páciens együttműködése.
A cukorbetegség kezelése

A cukorbetegség egyre több ember mindennapját megkeseríti, azonban ha nem kezeljük más betegségek forrása is lehet. Tudj meg többet a cukorbetegségről cukorbetegeknek szóló oldalunkon, böngéssz cukormentes és egészséges receptjeink között, és informálódj a dietetikai kisokosból a Diabetesnet.hu oldalán! Segítünk kezelni a cukorbetegséggel járó tüneteket!

Tévhitek és igazságok a cukorbetegségről

A cukorbetegség a modernkor egyik legelterjedtebb egészségügyi problémája, és sokan még csak nem is tudják, hogy cukorbetegek. A Diabetes.hu oldalon lerántjuk a leplet a cukorbetegséggel szembeni tévhitekről és számtalan olyan tippet olvashatsz nálunk, amelyek valóban segítenek a cukorbetegséged kezelésében! Dietetikai tanácsok a cukorbetegség leküzdéséhez.

Dietetikai kisokos és egészséges receptek tárháza

Egészségmegőrzésünk és betegségeink kezelésének velejárója a megfelelő és célszerű táplálkozás. A Diabetesnet.hu oldalon rengeteg egészséges és cukormentes receptet olvashatsz, amiket könnyedén beilleszthetsz a diétádba. A dietetika a táplálkozástudománnyal foglalkozó tudományág, így az oldalon is szakértői és orvosok által alátámasztott tanácsokkal segítjük az egészséges táplálkozásod kialakítását cukorbetegként!

Minden, ami a cukorbetegséggel kapcsolatos!

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét tanácsok a cukorbetegség és az inzulinrezisztencia kezeléséhez. Tudj meg többet az inzulinról, a cukorbetegség megelőzéséről és kezeléséről, a cukorbetegség szintjeiről, a terhességi cukorbetegségről és mindent, ami csak egy cukorbeteget érdekelhet. A szakértői és orvosi tanácsok mellett rengeteg egészséges és cukormentes receptet találhatsz, ráadásul a diétád sikerességét is támogatjuk hasznos információkkal! Diabetesnet.hu a cukorbetegség, inzulinrezisztencia és inzulinérzékenység weboldala!