Tempós gyaloglás - Kulcs a 2-es típusú cukorbetegség megelőzéséhez

Főoldal > Tempós gyaloglás - Kulcs a 2-es típusú cukorbetegség megelőzéséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tempós gyaloglás - Kulcs a 2-es típusú cukorbetegség megelőzéséhez


2023/12/16
ZH

A tempós gyaloglás nem csupán testmozgás, hanem a 2-es típusú cukorbetegség elleni hatékony védekezés kulcsa is, derül ki a British Journal of Sports Medicine legújabb tanulmányából.

tempós gyaloglás és cukorbetegség

Tempós gyaloglással a cukorbetegség ellen


A 2-es típusú cukorbetegség megelőzése érdekében az új kutatások rávilágítanak arra, hogy nem csupán a sétált távolság, hanem annak gyakorisága és tempója is meghatározó. A British Journal of Sports Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány kiterjedt áttekintést nyújt 10 korábbi vizsgálat eredményeiről, amelyek a járási sebesség és a 2-es típusú cukorbetegség közötti összefüggéseket vizsgálták az Egyesült Királyságban és Japánban.

 




Tanulmány Részletei

 

A kutatók által elemzett tanulmányok azt mutatják, hogy átlagosan nyolc éves követési időszak után az átlagos tempójú sétát választók körében 15%-kal alacsonyabb volt a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázata. A "meglehetősen tempós" sétával járó kockázat 24%-kal csökkent, míg a "tempós/lépéses" gyaloglás akár 39%-kal is mérsékelte a cukorbetegség kialakulásának veszélyét.

 


Az Intenzitás Fontossága

 

Dr. Carmen Cuthbertson, a Kelet-Karolinai Egyetem egészségügyi oktatással és promócióval foglalkozó adjunktusa hangsúlyozza, hogy az intenzitás kiemelkedő fontosságú a cukorbetegség megelőzésében. Az eredmények azt sugallják, hogy nagyobb intenzitású tevékenységek, mint például a tempós séta, kulcsfontosságúak lehetnek a szív- és érrendszeri egészség szempontjából.

 


Gyors séta egészségügyi előnyei

 

A gyors séta számos egészségügyi előnnyel járhat. Rendszeres gyakorlása kiváló kardiovaszkuláris tevékenység, amely pozitívan befolyásolja a szív- és érrendszeri egészséget. Ezenkívül segíthet a súlykontrollban, az izomtónus fenntartásában, az energia szint növelésében, a stressz és szorongás csökkentésében, a jobb alvásminőség elérésében és a jobb emésztés támogatásában.

 


Fontos Megjegyzés

Ugyan a gyors séta számos előnnyel jár, fontos megjegyezni, hogy mindenki testi és egészségi állapota egyedi. Ezért mindig érdemes konzultálni egy orvossal, mielőtt új edzésprogramba kezdenénk. A rendszeres, mérsékelt testmozgás azonban általában számos egészségügyi előnnyel jár, és a tanulmány eredményei arra ösztönöznek, hogy az intenzív tevékenységek beépítése a mindennapi életünkbe hozzájárulhat a cukorbetegség megelőzéséhez.

A tanulmány eredményei alapján tehát nem csupán a mozgás mennyisége, hanem annak intenzitása is kulcsfontosságú lehet a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésében. A tempós gyaloglás rendszeres gyakorlása számos egészségügyi előnnyel járhat, beleértve a kardiovaszkuláris egészség javulását, a testsúlykontrollt, az izomtónus fenntartását, az energiafokozást és a stressz csökkentését. Egy kis odafigyeléssel és rendszerességgel könnyen beilleszthető a mindennapi rutinba, és hozzájárulhat az egészséges életmód kialakításához. Az egészségünk érdekében érdemes tehát időt szánni a gyors gyaloglásra, melynek egyszerű és mégis hatékony módon csökkentheti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.




1-es típusú cukorbetegség 2-es típusú cukorbetegség Betegség Betegség kezelés Cukorbetegségről Diéta Diétás receptek Egészségmegőrzés Egyéb cikkek Életmód Inzulin Statisztikák Terhességi cukorbetegség Testmozgás Tünetek



Legfrissebb cikkek


A kamillatea és a jótékony hatásai
A kamillatea nemcsak kellemes ízű és illatú ital, hanem számos egészségügyi előnnyel is jár. Lássuk, milyen jótékony hatásai vannak:
Milyen előnyei vannak az almaecetnek a nők számára?
Az almaecet régóta híres egészségügyi előnyeiről, és számos pozitív hatása van különösen a nők számára. Lássuk, milyen előnyöket kínál ez az egyszerű, de hatékony természetes készítmény:
Az álmatlanság és korai ébredés kapcsolata – Stroke-hoz is vezethet
Az alvási zavarok, mint például az álmatlanság és a túl korai ébredés, gyakori problémákat jelentenek sok ember számára, és komoly hatással lehetnek az egészségre.
A cukorbetegség kezelése

A cukorbetegség egyre több ember mindennapját megkeseríti, azonban ha nem kezeljük más betegségek forrása is lehet. Tudj meg többet a cukorbetegségről cukorbetegeknek szóló oldalunkon, böngéssz cukormentes és egészséges receptjeink között, és informálódj a dietetikai kisokosból a Diabetesnet.hu oldalán! Segítünk kezelni a cukorbetegséggel járó tüneteket!

Tévhitek és igazságok a cukorbetegségről

A cukorbetegség a modernkor egyik legelterjedtebb egészségügyi problémája, és sokan még csak nem is tudják, hogy cukorbetegek. A Diabetes.hu oldalon lerántjuk a leplet a cukorbetegséggel szembeni tévhitekről és számtalan olyan tippet olvashatsz nálunk, amelyek valóban segítenek a cukorbetegséged kezelésében! Dietetikai tanácsok a cukorbetegség leküzdéséhez.

Dietetikai kisokos és egészséges receptek tárháza

Egészségmegőrzésünk és betegségeink kezelésének velejárója a megfelelő és célszerű táplálkozás. A Diabetesnet.hu oldalon rengeteg egészséges és cukormentes receptet olvashatsz, amiket könnyedén beilleszthetsz a diétádba. A dietetika a táplálkozástudománnyal foglalkozó tudományág, így az oldalon is szakértői és orvosok által alátámasztott tanácsokkal segítjük az egészséges táplálkozásod kialakítását cukorbetegként!

Minden, ami a cukorbetegséggel kapcsolatos!

Érdekes cikkek és tartalmak, konkrét tanácsok a cukorbetegség és az inzulinrezisztencia kezeléséhez. Tudj meg többet az inzulinról, a cukorbetegség megelőzéséről és kezeléséről, a cukorbetegség szintjeiről, a terhességi cukorbetegségről és mindent, ami csak egy cukorbeteget érdekelhet. A szakértői és orvosi tanácsok mellett rengeteg egészséges és cukormentes receptet találhatsz, ráadásul a diétád sikerességét is támogatjuk hasznos információkkal! Diabetesnet.hu a cukorbetegség, inzulinrezisztencia és inzulinérzékenység weboldala!